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jeux:divinity_orignal_sin

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jeux:divinity_orignal_sin [2015/06/14 11:08]
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 [[https://​www.gog.com/​game/​divinity_original_sin|Fiche Gog]] [[https://​www.gog.com/​game/​divinity_original_sin|Fiche Gog]]
  
-{{ :​jeux:​divinity_original_sin_1.jpg?​300|}}+{{ :​jeux:​divinity_original_sin_1.jpg?​200|}}
 <WRAP left square box 60%> <WRAP left square box 60%>
 **Genre :** Jeu de rôle - Tour par tour - Fantasy \\ **Genre :** Jeu de rôle - Tour par tour - Fantasy \\
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-===== Potraits ​=====+===== Personnages ​===== 
 + 
 +==== Classes ==== 
 + 
 +  * **Ecclésiastique :** Vous permet d'​attaquer au corps-à-corps et de soigner vos alliées. 
 +  * **Enchanteur :** Attaque à distance avec de la magie. Cette classe maîtrise l'​Aérothurge et l'​Hydrosophiste. 
 +  * **Combattant :** Guerrier équipé d'une arme à une main et d'un bouclier. 
 +  * **Chevalier :** Guerrier équipé d'une arme à deux mains et doué pour le Commandement. 
 +  * **Ranger :** Pour le combat à distance, spécialiste des arcs. 
 +  * **Larron :** Spécialiste de la furtivité, du vol à la tire et du crochetage. 
 +  * **Lame des ombres :** Assassin mêlant attaque sournoise et magie. Maîtrise la furtivité pour surprendre les adversaires. 
 +  * **Voyageur :** Pour le combat à distance, spécialiste des arbalètes, ainsi que des magies Hydrosophistes et Géomanciennes. 
 +  * **Sorcière :** Utilise des invocations et la sorcellerie pour combattre. 
 +  * **Mage :** Combat à distance avec sa maîtrise de la Géomancie et la Pyrokinétique. 
 +  * **Mage combattant :** Magicien pouvant attaquer au corps-à-corps ou à distance grâce à la Sorcellerie et à la Pyrokinétique. 
 + 
 +==== Caractéristiques ==== 
 + 
 +  * **Force :** Détermine les chances de toucher avec les armes nécessitant de la force, améliore les compétences Homme d'​armes,​ augmente le poids des objets que vous pouvez porter, déplacer et lancer. 
 +  * **Dextérité :** Détermine les chances de toucher avec les armes nécessitant de la dextérité,​ améliore les compétences de Tireur d'​élite expert et de Gredin, et influence l'​indice de défense. 
 +  * **Intelligence :** Améliore les sorts élémentaires et les sorts de sorcellerie. 
 +  * **Constitution :** Détermine la vitalité et le total de points d'​action. 
 +  * **Vitesse :** Influe sur la vitesse de déplacement,​ l'​initiative et le nombre de points d'​action en combat. 
 +  * **Perception :** Influe sur les chances de coup critique, l'​initiative,​ les points d'​action initiaux en combat, la capacité à détecter les pièges et la précision lors des tirs à longue distance. 
 + 
 +==== Capacités ==== 
 + 
 +  * **Armes :** Regroupe toutes les compétences d'​armes. Chaque point attribué augmente les dégâts infligés avec une arbalète, un arc, une arme à deux mains ou une arme à une main. 
 +  * **Défense :** Regroupe toutes les compétences en relation avec la protection physique ou magique. Chaque point attribué augmente votre résistance physique, votre résistance magique, votre indice d'​armure et de déplacement ou vos chances de bloquer avec un bouclier. 
 +  * **Compétences :** Regroupe tout ce qui est en rapport avec l'​utilisation des compétences. En augmentant ces éléments, vous êtes capable d'​apprendre et d'​utiliser plus de sorts magiques (Aérothurge,​ Géomancien,​ Hydrosophiste,​ Pyrokinétique ou Sorcellerie),​ de Gredin ou d'​Homme d'​armes. 
 +  * **Personnalité :** Rassemble tout ce qui concerne votre façon d'​être. Chaque point attribué augmente votre Charisme, vos capacités de Commandement,​ vos talents en Marchandage ou votre taux de Chance (Porte-bonheur). 
 +  * **Adresse :** Regroupe tout ce qui est relatif à l'​Artisanat,​ à la Forge, à votre Savoir ou à vos dons de Télékinésie. 
 +  * **Exactions :** Rassemble les compétences intéressantes pour les voleurs et les assassins, à savoir le Crochetage, la Furtivité et le Vol à la tire. 
 + 
 +===== Custo ===== 
 + 
 +==== Potraits ​====
  
 > All portraits in the game are in one huge image named portraits.dds. It's like a huge version of my "​portrait replacement"​ image, that has place for 32x32 = 1024 portraits, right now only 411 portrait-slots are used. Changing an existing one is just a matter of copy & paste. To add a new portrait (i.e. #412), one needs to find the portrait'​s number in the game data. > All portraits in the game are in one huge image named portraits.dds. It's like a huge version of my "​portrait replacement"​ image, that has place for 32x32 = 1024 portraits, right now only 411 portrait-slots are used. Changing an existing one is just a matter of copy & paste. To add a new portrait (i.e. #412), one needs to find the portrait'​s number in the game data.
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 >>>​ Yes, usually mip maps for 2d images are just a waste of disc space, but here the game seems to handle the portraits just like textures, they seem to scale with the screen resolution. When you enlarge the dds file to 4096 x 4096 the game won't care and simply use 128x128 for every single portrait. This would allow for some nice details once our PCs can run the game in 4k resolution. ​ >>>​ Yes, usually mip maps for 2d images are just a waste of disc space, but here the game seems to handle the portraits just like textures, they seem to scale with the screen resolution. When you enlarge the dds file to 4096 x 4096 the game won't care and simply use 128x128 for every single portrait. This would allow for some nice details once our PCs can run the game in 4k resolution. ​
 +
 +> when saving as dds, you need to select "No MIP Maps" in the dds-dialog.
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 +>> [...] I had the same problem.
 +>> Then I moved the two files [PL_F_Head_O_DM.dds] and [PL_F_Head_O_SM.dds] into the [Female armor by Mr.Esturk]'​s [Player] folder under [...\Characters\Player].
 +>> It is working for me now. 
  
 http://​forums.nexusmods.com/​index.php?/​topic/​1922339-new-female-face-and-portraits/ ​ http://​forums.nexusmods.com/​index.php?/​topic/​1922339-new-female-face-and-portraits/ ​
 +
 +> Custom portraits are no longer working after this latest patch.
 +> My custom portrait DDS file is still in place at - Data\Public\Main\Assets\Textures\Icons\
 +> As a test tried starting a new game and scrolling through all portrait options.
 +> You can see the portraits are different so something has changed that now ignores my custom DDS.
 +> How do I get my custom portraits back in the game, this is very important to me.
 +
 +> EDIT: Ok, so I <wrap hi>​unpacked the Textures.pak file</​wrap>​ and it seems now the game has divided the big '​portraits.dds'​ file into smaller more specific ones. The characters portraits are now <wrap hi>in a file called '​Portraits_MainPL_CP_Icons.dds'</​wrap>​. I've never unpacked this file before, so maybe it was already this way before the patch? Someone correct me if I am wrong, please.
 +
 +> EDIT2: Confirmed. Editing the Portraits_MainPL_CP_Icons.dds file and putting it where you previously would put the portraits.dds file (Data\Public\Main\Assets\Texture\Icons) does correctly change the main characters'​ portraits in game.
 +
 +>> You could use an .pak extractor (https://​dl.dropboxusercontent.com/​u/​32263228/​lstools.zip) and <wrap hi>​extract the Textures.pak,​ inside the '​Divinity - Original Sin/​Data'​ folder and then search for the "​Portraits_MainPL_CP_Icons.dds"</​wrap>​ file yourself, and then edit it.
 +>> ​
 +>> I'll upload my own edited file here.
 +>> http://​www.mediafire.com/​download/​iovgtwdm15dlmc5/​Portraits_MainPL_CP_Icons.dds
 +>> ​
 +>> You can then edit it yourself (There are plenty of ways to do it, you could use a converter to .png or a software capable of opening and editing the file. https://​www.google.com/?​gfe_rd=cr&​ei=Ic0YVOmwC6Ok8we6QQ&​gws_rd=cr#​safe=off&​q=.dds+editor).
 +>> ​
 +>> Then just put the edited file in the '​Divinity - Original Sin\Data\Public\Main\Assets\Textures\Icons'​ folder. If you don't have that folder already, just create it.
 +
 +>>>​ That file from nexus is outdated, meaning it's still the old portrait file where all the portraits were together in a single huge file. With the update they divided the portraits into various more specific files. If you downloaded my file, you can edit it and it will work.
 +>>> ​
 +>>>​ If you're using a software to edit it, instead of converting it, remember, when saving, to NOT generate MIP maps. Usualy the software give you this option when saving it.
 +
 +
 +http://​www.larian.com/​forums/​ubbthreads.php?​ubb=showflat&​Number=554620
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 +===== Liens =====
 +
 +  * http://​www.ign.com/​wikis/​divinity-original-sin/​Essential_Tips_and_Tricks
 +  * http://​soluce.jeuxactu.com/​soluce/​divinity-original-sin/​la-creation-des-personnages
 +  * http://​kotaku.com/​tips-for-playing-divinity-original-sin-1601825219
 +  * http://​www.reddit.com/​r/​DivinityEngine/​comments/​29mskn/​quick_writeup_on_how_to_get_started_with_the/​
 +  * http://​divinityengine.wikia.com/​wiki/​Divinity_Engine_Wiki
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Last modified: 2015/06/14